divendres, 31 de maig del 2019

Homònims





- Ha: (verb) Ell s'ha adormit.
- A: (preposició) Anem a dormir.

Hem: (verb) Hem decidit que anirem a viure junts.
- Em: (pronom) Em va donar les Claus.

Hi: (pronom) Quan jo tornava de la plaça, ella hi anava.
- I: (conjunció) Un carrer ample i llarg.

Ho: (pronom) Això, qui s'ho creurà?
- O: (conjunció) Li compraré un llibre o bé el convidaré a sopar.
-     L’hi: (pronom+Det) L'hi dono
-     Li: (pronom) li dono el sopar

-     N’hi: (pronom + pronom) n’hi donaré quatre
-     Ni: (conjunció) no vull l’un ni l’altre

-     M’hi: (pronom, pronom) m’hi ha insistit molt
-     Mi: (pronom) em va cridar a mi

-     S’hi : (pronom, pronom) no s’hi val
-     Si: (conjunció) digues si vols venir
-     Sí: (adverbi d’afirmació) sí que ho sap

-     Enlloc: (adv) no el trobem enlloc
-     En lloc de: La gent llença papers per tot arreu, en lloc de llençar-los a les papereres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada