divendres, 31 de maig del 2019

Homònims

Ha: S'ha examinat aprovant l'assignatura (verb)
A: És una llei que es respecta a tots els països africans (preposició)
Hem: Hem decidit que anirem a viure junts (verb)
Em: Em vaig barrejar amb els revoltats (pronom feble)
Hi: A la plaça hi havia l'alcalde (pronom feble)
I: Un carrer ample i llarg (conjunció)
Ho: et diré que no ho sé (pronom)
O: Escriu al president o al secretari (conjunció)
L’hi: L'hi dones tu? (pronom)
Li: Dona-li la llibreta (pronom)
N’hi: N'hi donaré quatre (pronom)
Ni: Ni bo ni dolent (conjunció)
M’hi: M'HI VAIG BARALLANT Pronom
Mi: Anaven amb mi (pronom)
S’hi: S'hi menja molt bé en aquell restaurant. (pronom)
Si: Si portes el paraigua no et mullaràs

Sí: Sí, tinc el videojoc, pots agafar-lo. adverbi d'afirmació

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada