divendres, 31 de maig del 2019

Homònims.

Ha: Verb. Ell s'ha dormit.
A: Preposició. Anem a dormir.

Hem: Verb. Hem fet els deures per demà.
Em: Promon. Em poso malalt cada setmana.

Hi: Pronom. La nena hi juga.
I:Conj.Tinc pomes i llibres al cotxe.

Ho: Pronom. Només ho sembla.
O: Conj. Anirem a Madrid o Galícia.

L'hi: Pronoms combinats. Els l'hi vaig comprar tot.
Li: Pronom feble. Li porto la llibreta.

M'hi Verb. No m'hi fixo.
Mi: Nom. Toca un mi bemoll.

S'hi: Combinar pronoms. No s'hi val.
Si: Expressa una condició. Si portes el paraigua no plourà
Sí: Adverbi afimació. Sí, està plovent.

Enlloc: Adv. No hi ha arbres enlloc.
En lloc de: Locució preposicional. llença el paper a la paperera en lloc de a terra


Alhora: Adv. No ho pots fer tot alhora.
A l'hora:Expressió. Va arribar a l'hora



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada